Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 5 maart 2017

52.199 Droomdekentjes tussendoor

Ergens tussendoor in de afgelopen periode vonden Wandelmams, Dochterlief en ik nog een (mid)dagje tijd om ons bezig te houden met droomdekentjes.

Dochterlief is nog bezig met haar "mannetjesquilt" en wilde in ieder geval alle doorstikwerk gedaan hebben, Mams had een kant-en-klare quilt gekregen die nog wel een oppepper kon gebruiken en ik wilde een gestreepte top pimpen.

Dochterlief rolde haar quilt op, zodat hij makkelijk te hanteren was tijdens het naaien en natuurlijk maakte ze het doorstikwerk keurig af. Daarna hielp oma haar met het vastzetten en spelden van de rand en het bevestigen van het embleem.





Mams wilde een voetbaldeken maken, omdat daar veel vraag naar is. We hadden al eerder mallen gemaakt van voetballers, zodat we vaker gebruik konden maken van deze figuren. Wandelmams knipte en plakte met behulp van vliesofix de figuren op stof en daarna was het een kwestie van alles verdelen over de quilt. Omdat het een flinke oppervlakte betrof, gebruikten we het bed om een goed overzicht te krijgen. Na het verdelen zette Mams de figuren vast met een speld en de tijd die nog over was gebruikte ze dus om Dochterlief te helpen.








En ik besloot om mijn gestreepte strepen top te pimpen met letters en cijfers. Hij heeft het middenformaat, dus bestemd voor kinderen van 4 tot 12 jaar, dan lijken cijfers en letters mij een leuke optie. Voor een voetbaldeken vind ik deze minder geschikt. Dus ook voor mij volgde een rondje knippen, plakken, verdelen en vastzetten.



En toen was het tijd om te stoppen. Zo zie je maar dat je ook in een kort tijdsbestek veel kan doen. Zeker als met anderen aan de slag bent.

Geen opmerkingen: