Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 6 februari 2017

52.195 Proeflapjes

Op het moment kan ik het even niet vinden op haakgebied. Naast het feit dat ik het kleding naaien ook wel weer erg leuk vind, kan ik op dit moment niet echt een leuk haakwerkje vinden. Terwijl ik het heerlijk vind om op de bank te haken tijdens het tv kijken.

Om toch weer een haakwerk op te pakken, pakte ik de omslagdoek in de granietsteek weer op. Nu met een iets grotere haaknaald.


Maar ik vond de steek nu te grof worden, dus uithalen en met een iets kleinere haaknaald opnieuw beginnen.



Maar nog steeds ben ik niet tevreden. Ik vind het resultaat niet mooi en kan maar geen vriendjes worden met de grafietsteek. Op zoek naar een ander patroon. Ik vond een patroon genaamd Deborah's omslagdoek en ging daar mee aan de slag.



Dat verliep ook niet zonder slag of stoot. Maar na een tweede poging met een andere haaknaald werd het beter.



Maar nog steeds niet naar mijn zin. Ik zag het patroon niet terug en vond het resultaat rommelig. Dus op naar patroon nummer 3. de Brioshka.


Deze heeft wel iets, alleen is dat geen patroon om te haken tijdens het tv kijken. Daar moet je te veel voor opletten. Daarnaast wil ik toch nog even nadenken over dit patroon. Dus deze aan de kant gelegd en een volgend proeflapje opgepakt.

Dochterlief wil graag een gehaakt topje en daar zoek ik een geschikt patroon voor. We vonden een leuk exemplaar, maar de beschrijving vond ik niet helemaal duidelijk en een tekening ontbrak. Even een proeflapje haken dus.



Ik snap nu wat de bedoeling is, maar eigenlijk heb ik iets anders in mijn hoofd. Misschien dat de zolder van Wandelmams uitkomst kan bieden, zij heeft vast nog wel oude bladen met haak- en breipatronen.

Ach, ik weet nu in ieder geval wat ik NIET wil.........

Geen opmerkingen: