Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

dinsdag 7 juni 2016

Zestien jaar

En dan is het zover. De dag van je zestiende verjaardag, Kerel!!! En dat je onderhand een echte Kerel bent, heb je afgelopen weekend wel bewezen. Want de Brocken Aufstieg is niet voor kleine jongens.

En klein ben je ook echt niet meer. Eindelijk ben je gaan groeien en met een lengte van 1.85 m behoor je echt niet meer bij de kleintjes, ook niet in vergelijk met je vrienden. Die lengte is dus helemaal goed gekomen. (Zelfs terwijl je nog steeds niet helemaal rechtop loopt.)

Tja, wat zal ik verder over je zeggen. Dat je stem er één is van een echte man, een mooie diepe bas. Of dat je behoorlijk sterk bent geworden, ik kan met stoeien echt niet meer van je winnen. Of je met armpje drukken van je vader kan winnen moet je binnenkort maar eens testen, maar ik denk dat je vader het behoorlijk zwaar gaat krijgen.

Maar het belangrijkste is natuurlijk wie je bent en wat je doet. De laatste tijd heeft alles in het teken gestaan van examens. En hoewel je het in eerste instantie niet met mij eens was, dat je voor elk examenvak minimaal twee oude examens moest maken, was je achteraf blij dat je dat gedaan had. En het lukte je zelfs om één keer over je lippen te krijgen dat ik gelijk had.

Want ondanks het feit dat je heel veel verantwoordelijkheidsgevoel hebt, je altijd wil helpen en je je schoolwerk heel serieus neemt, heb je toch ook nog duidelijk puberstreken. Dus niet willen toegeven dat je ongelijk hebt, en al zeker niet willen toegeven dat je ouders het ook wel eens bij het rechte eind kunnen hebben. En al helemaal niet opruimen wat je net gebruikt hebt, zodat er 's avonds minimaal twee paar schoenen, een telefoon, drie door jou gebruikte dekens, twee bekers, een bord, een vlaschaaltje, een paar sokken, één of meerdere jassen, een schooltas en de nodige schoolboeken door het huis slingeren. En als we dan vragen om alles op te ruimen, dan wordt er toch diep gezucht......

En nu is het wachten op de uitslag van het examen. We hebben er het volste vertrouwen in dat je dat gehaald hebt en dat je volgend schooljaar naar het mbo gaat. Je plan is om eerst onderwijsassistent te worden en daarna de overstap te maken naar de pabo. Mooie plannen Kerel.

Ik hoop dat je ondanks het feit dat je al een echte Kerel bent, niet vergeet om nog even puber te blijven, met alle voor je ouders minder leuke kanten. Je hebt nog meer dan genoeg tijd om alle verantwoordelijkheden die bij een echte Kerel horen op je schouders te nemen.

Leef, ontdek, beleef en blijf jezelf!!!!! Luv U!!!!!


Geen opmerkingen: