Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 18 oktober 2012

Het mannetje

Het mannetje is ondertussen 12 jaar

Het mannetje is nog maar 5 centimeter kleiner dan zijn moeder

Het mannetje is een brugpieper

Het mannetje maakt "volwassen" grapjes

Het mannetje heeft een duidelijke eigen mening

Het mannetje heeft veel nieuwe vrienden op zijn nieuwe school

Het mannetje regelt 's ochtends zelf zijn ontbijt en lunch

Het mannetje weet zijn lichtontvlambare zusje te temmen zonder kwaad te worden

Het mannetje zegt af en toe duidelijk "NEE"

Het mannetje haalt prachtige cijfers op school (zonder bemoeienis van zijn ouders)

Het mannetje belt zelf de training af als hij niet kan

Het mannetje maakt zelf afspraken op school om gemiste SO's in te halen

Het mannetje zet uit zichzelf de TV uit om een boek te lezen

Het mannetje weet zijn ouders regelmatig te verbazen met zijn verstandige gedrag

Het mannetje laat zijn vader af en toe met zijn mond vol tanden staan

Het mannetje is geen mannetje meer


Maar wat dan wel............

Geen opmerkingen: