Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 24 september 2011

52.3 Lapjes

Vanmorgen een druk programma. Eerst de voetbaltenues, ballentas en waterzak naar het voetbalveld brengen, vervolgens dochterlief afzetten op het hockeyveld voor een uitwedstrijd en daarna terug naar het voetbalveld om de eerste helft van zoonlief te bekijken. Met een 5-0 ruststand kon ik met een gerust hart naar Wandelmams vertrekken om haar op te halen.

Vandaag was er tijd voor onze andere gezamenlijke passie, quilten, en dus gingen we naar een Bee. Voor degenen die geen idee hebben wat een Bee is: "Een Bee is een bijeenkomst van mensen die gezamenlijk gaan quilten." Iedereen is dus bezig met lapjes, naald, draad en/of een naaimachine.

Dit vergt wel enige voorbereiding, want wat moet er allemaal mee? Nou sowieso de naaimachine.


Maar natuurlijk niet voordat het apparaat werd voorzien van een beschermend jasje........  En hoewel ik twijfelde of ik hem vandaag wel nodig zou hebben, ging mijn vriendje "Horizon" wel mee. Stel je voor dat ik hem nodig zou hebben en hij was thuis.


Daarnaast een tas vol spullen. Allemaal natuurlijk hoogst noodzakelijk om de dag door te komen. Een centimeter- en een inch-liniaal, een snijmat, de beschrijving van de Scandinavian Christmas-quilt, een (reis)strijkijzer een strijkplankje, freezerpaper en diverse stoffen.


De eerste serie stoffen is bestemd voor de Scandinavian Christmas-quilt. Daar ben ik al eerder dit jaar mee gestart en het eerste deel is bijna klaar.



Er moet alleen nog een rand met 5 blokken aan de rechterkant worden gemaakt.


En voor die blokken heb ik vandaag de stof gesneden. En dat was lastig. Het ene vierkant was anderhalve inch, het volgende één zevenachtste inch en dat dan weer in twee kleuren en hoe combineer je dan????


Nou ja, dat zullen we wel zien als de blokken klaar zijn. Na het snijden van deze blokken begon ik aan de voorbereiding van het project van volgende week, want dan staat de droomdekendag op het programma. En op die dag wil ik simpelweg productie draaien. Dus als alle stoffen dan gesneden zijn, kan ik helemaal los.



En omdat dochterlief deze keer ook meegaat als deelnemer (zij gaat een droomdeken maken voor een jongen) moesten ook haar stoffen gesneden worden.


Uiteindelijk ben ik dus vandaag allen maar aan het stof snijden geweest. Voor jullie misschien niet zo interessant om te zien, maar wel hoogst noodzakelijk om quilts te kunnen maken.

Daarnaast kreeg ik een superleuk boek te leen. Dit boek gaat over het zogenaamde vrije machine-quilten. en dat is nou juist waar mijn nieuwe machine heel goed in is.



Dus nu is het een kwestie van tijd NEMEN om hier mee aan de slag te gaan. Want die tijd KRIJG ik zeker niet op dit moment, maar gelukkig zijn er veel, heel veel, lieve mensen die mij die tijd wel gunnen.

Ons glas is nog steeds halfvol. Wij zeilen op de wind van vandaag!!!!!

Geen opmerkingen: